HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 03 MAYIS 2025, CUMARTESİ

Türkiye'de market oligarşisi var

25.05.2016 00:00

Adanalı ton balığı markası SASU'nun Yönetim Kurulu Başkanı Alican Yamanyılmaz, bir markanın zincir marketlere girmesinin ne kadar zor olduğunu, "Türkiye'de süpermarket oligarşisi var" sözleriyle ortaya koydu.

Türkiye'de 'acılı' ton balığını üreten ilk firma olan Adana merkezi Sağlıklı Su Ürünleri AŞ'nin (SASU) Yönetim Kurulu Başkanı Alican Yamanyılmaz, Türkiye'nin üç tarafının denizlerle çevrili olmasına rağmen balık tüketiminde dünya standartlarının çok gerisinde olduğuna dikkat çekti. Yamanyılmaz, şu bilgileri paylaştı: '2 milyon tonluk dünya konserve balık pazarında Türkiye 12 bin ton üretim ve yaklaşık 5 bin ton ihracat ile 159 ülke arasında 52.ci sırada. Bu rakamlar, Türkiye gibi büyüme potansiyeli olan bir ülke için oldukça düşük. Tayland, 775 bin tonla dünyada ilk sırada. İkinci sırada Çin var... Zaten balığı az tüketiyoruz, konserve balıkta ise tüketim daha da içler acısı durumda. AB ülkelerinde kişi başı tüketim yıllık 4 kilogram, Orta Doğu ülkelerinde 5 kilogram iken, Türkiye'de bu oran 80-100 gram. Sağlıklı beslenme menülerinin ilk sırasında olmasına rağmen, konserve balık tüketmeyi bilmiyoruz.' Türkiye'de kişi başına balık tüketiminin 8 kilo olduğunu ifade eden Yamanyılmaz, bu rakamın Yunanistan'da 40 kiloya ulaştığını belirtti.

Suriye'deki fabrikamıza kilit vurduk

Yamanyılmaz, Suriye'nin Lazkiye kentinde 2 milyon dolar yatırımla bir fabrika kurduklarını, ülkedeki iç savaştan sonra fabrikayı kapatmak zorunda kaldıklarına dikkat çekti. Yamanyılmaz, 'İşler gayet iyi gidiyordu. Ancak savaşın çıkmasıyla birlikte tüm yatırımlarımız boşa gitti. Can güvenliği nedeniyle fabrikamıza gidemez olduk ve sonunda kapısına kilit vurduk. Orada işler düzelince yeniden gidebiliriz' diye konuştu.

İç pazarda en büyük sıkıntı

Türkiye'de ton balığında iç pazar büyüklüğünün 6-7 bin ton olduğuna işaret eden Yamanyılmaz, "Türkiye'de market oligarşisi var. Ciddi giriş parası istiyorlar. Bu konunun yasal olarak düzenlenmesi gerekiyor. Market maliyetleri fiyatları yüzde 15 artırıyor. Ancak farklı ve yeni ürün olunca, marketlere girmek kolay oluyor" dedi. Bu bağlamda yeni ürünler çıkardıklarını ifade eden Yamanyılmaz, 'Dünyaca ünlü Acılı Adana kebabımızdan esinlenerek neden ton balığını da acılı yapmayalım dedik. Ailemiz ve yakın dostlarımız için 2013 yılında acılı ton balığı ürettik. ?Acılı Adana' ton balığı ürünümüz çevremizde o kadar talep gördü ki, ihracat yaptığımız Orta Doğu ülkelerine de gönderdik. Orta Doğu'ya ihracatımız hem ikiye katlandı hem de iç piyasada en çok satılan ton balığı Acılı Adana oldu' dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--

logo

   E-posta: bilgi(@)sakaryamedyasi.com.tr
Tüm hakları Sakarya Medyası adına saklıdır: ©2019-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr