Serbes, yaptığı açıklamada, kendilerine SEDAŞ ile ilgili şikayet geldiğini belirterek, en çok şikayetin ise
abonelik aşamasında olduğunu belirtti. SEDAŞ'ın yeni abone açmak için uyguladığı prosedürlerin
gecikmelere sebep olduğunun iddia edildiğini dile getiren Serbes, bu konuda yaşanan sıkıntıları şöyle
anlattı: 'SEDAŞ yeni abonelik için önce yetkili elektrikçiye noterden vekaletname verilmesini zorunlu
kılıyor. Bu zaten başlı başına depozito kadar bir masraf. Ardından Enerji Müsadesi Talebinin alınması
bir 15 gün kadar zaman alıyor. Sonra proje hazırlanıp kuruma veriliyor. Normalde birkaç günde
onaylanması gereken proje ortalama 15 günde ancak onaylanıyor. Gecikmeler de böyle yaşanıyor.
Eğer projenin ufak tefek hataları varsa bunu pratik bir biçimde düzeltmektense sil baştan proje iptal
edilerek tekrar yenisinin hazırlanması ve sürecin yeni başvuru yapılıyormuşçasına en baştan tekrar
edilmesi isteniyor. Proje sonrasında abonelik müracatı işleme alınıyor ve tüm prosedürün
tamamlanması bazen 1,5 - 2 ayı bulduğu belirtiliyor.'
SAYAÇ TAKILIYOR, SONRA USULSÜZ KULANDIN DİYE CEZA KESİLİYOR
Süreç böyle devam ederken elektrik sayacının proje onayı sonrasında işlemler bitmeden takıldığının
bilgisini veren Serbes, bir sıkıntının da sayaç okumada yaşandığını kaydetti. Sayaç okumaya giden
memurların resmi işlemler tam tamamlanmadığı için usulsüz kullanım raporu tuttuğunu ifade eden
Serbes, 'Bu durumda da SEDAŞ faturanın 1,5 katını tahsil ediyor. Yani bir nevi ceza kesiyor. Sayaç
SEDAŞ'ın verdiği sayaç. Aboneler bu duruma tepki gösteriyor. Kurum kendi resmi prosedürün
uzamasından kaynaklanan bir durumu abonelerin üzerine yüklüyor. Abonenin burada hiçbir suçu yok
ama ceza aboneye kesiliyor. Sayaç konusunda da aboneyi mağdur etmeyen bir düzenleme yapılmalı.'
diye konuştu.
YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİĞİ ÖNCEDEN BİLDİRİLMİYOR
Serbes, abonelerin ilettiği bir sorunun da yönetmelik değişikliğinin önceden bildirilmemesi olduğunun
altını çizerek 'Örneğin projede değişikliğe gidilecek, abone yönetmeliğin değiştiğini sonradan
öğreniyor. Aslında bu işin çözümü de çok basit. Yönetmelik değişikliği Elektrik Mühendisleri Odası'na
ve Elektrikçiler Odasına daha önce bildirilip, şu tarihten sonra yeni yönetmeliğe göre işlem yapılacağı
ilan edilse bu sorunda ortadan kalkar. Habersiz uygulama olmaz. Hiç tebligat yapmadan yönetmelik
değişti deyip aboneler sıkıntıya sokulmaz.' diye tepki gösterdi.
DİLEKÇE TAKİBİ YAPILAMIYOR
Kurumda yaşanan başka bir sıkıntının ise dilekçe konusunda olduğunu ifade eden Serbes, bu
konudaki şikayetleri de şöyle dile getirdi: 'Abone herhangi bir konuda SEDAŞ'a dilekçe veriyor.
Normal resmi dairelerde dilekçe verilir verilmez, dilekçeye tarih ve sayı numarası verilir, vatandaşta
bununla işlemlerini takip eder. Ancak SEDAŞ'da böyle bir uygulamanın olmadığı belirtiliyor. Yani
abone evrakını takip edemiyor. Görevli dilekçeyi 10 gün sonra sisteme girse, yine bir gecikme daha
yaşanıyor. Burada yapılması gereken şey dilekçe hemen işleme konulmalı ve tarih ve sayı numarası ile
bir örneğinin vatandaşa verilmesi. Biz iyi niyetimizle vatandaşlarımızın yaşadığı sorunları dile getirdik.
Umarım SEDAŞ abonelerin yaşadığı bu sorunları bir an önce yapacağı düzenlemelerle giderir.'