HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 07 MAYIS 2025, ÇARŞAMBA

Turkcell 2019'da 1,5 milyon faturalı abone kazandı

21.02.2020 00:00
Turkcell 2019'da 1,5 milyon faturalı abone kazandı
Turkcell 2019'da 1,5 milyon faturalı abone kazandı

Rekorlarla dolu 2019: Turkcell Grubu, 2019 yılında gelirlerini bir önceki yıla kıyasla
yüzde 18,1 artışla 25,1 milyar TL'ye yükselterek gelir rekoru kırdı. FAVÖK'ünü yüzde
18,6 artırarak 10,4 milyar TL'ye çıkaran şirketin FAVÖK marjı yüzde 41,5, FVÖK marjı
ise yüzde 21,4 oldu.
? Farkı açıyor: Bu sonuçlarla Turkcell 2019 yılında en yakın ikinci rakibi ile arasındaki
ciro farkını yüzde 6'nın üzerine çıkararak, sabit ve mobil pazarın toplamını
oluşturan entegre telekom sektöründe liderliğini pekiştirdi.
? Faturalı abone sayısı 1,5 milyon arttı: Turkcell 2019 yılında 1,5 milyon faturalı
müşteri kazanırken, toplam abone sayısı içerisindeki faturalı abone oranı yüzde
62'ye yükseldi. Fiber hızında mobil internet sunan Superbox'ın abone sayısı ise 10
kat artışla 323 bine ulaştı.
? 2019'da 7 milyar TL'den fazla yatırım: 25 yıldır bu ülke için üretmeye ve Türkiye'ye
değer katmaya devam eden Turkcell'in 2019 yılı yatırımları 7 milyar TL'yi geçerken,
son beş yılda yapılan yatırımların toplamı ise 26 milyar TL'yi aştı.
İstanbul - Turkcell, 25'inci yılını kutladığı 2019'u rekorlarla dolu finansal ve operasyonel
sonuçlarla kapattı. 2019'da güçlü büyümesini sürdüren Turkcell Grubu'nun konsolide bazda
toplam geliri bir önceki yıla kıyasla yüzde 18,1 oranında artışla 25,1 milyar TL'ye ulaştı.
Turkcell Grubu'nun FAVÖK'ü yüzde 18,6 artışla 10,4 milyar TL'ye yükselirken, FAVÖK marjı
yüzde 41,5'e FVÖK marjı ise yüzde 21,4'e çıktı. Şirketin 2019 net kârı bir önceki yıla göre
yüzde 61 oranında artarak tüm zamanların en yüksek miktarı olan 3,2 milyar TL'ye ulaştı.
Turkcell bu sonuçlarla 2019 yılı için yatırımcılarına vaat ettiği tüm hedeflerin üzerinde bir
performans sergilemiş oldu.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan 'Turkcell olarak, çeyrek asırlık birikimimizle
müşterilerimizin hayatına değer katmaya ve yenilikçi çözümler sunmaya devam ettiğimiz
2019 yılını rekor sonuçlarla kapattık. 25'inci yılımızda açıkladığımız finansal sonuçlarımızla
rakiplerimizle aramızdaki farkı açmaya devam ediyoruz. Müşteriye bakış açımızı her alanda
yeniden tanımladığımız stratejimizin başarısını 2019'da 1,5 milyon yeni faturalı müşteri

kazanarak ispatlamış olduk. Yine 2019, Turkcell için tüm zamanların en yüksek gelir ve kârını
elde ettiğimiz yıl oldu. Tüm bunlara ek olarak güçlü ARPU artışımız da sağlıklı
büyüdüğümüzün göstergesi' dedi.
Toplam entegre telekom sektörü oyuncuları arasında lider
Turkcell'in 2019'da hedeflerini aşarak büyümeyi sürdürdüğünü belirten Murat Erkan, 'Sahip
olduğumuz güçlü altyapımız ve benzersiz servislerimiz sayesinde 2019'da toplam ciroda ve
büyümede mobil ve sabit olmak üzere entegre telekom sektöründe liderliğimizi
perçinlemenin gururunu yaşıyoruz. Bir önceki yıl en yakın rakibimizle aramızdaki ciro farkı
yüzde 4 iken 2019'da bunu yüzde 6,3'e çıkardık. Bunun en önemli nedeni 2019 yılında
müşterimizi odağımıza alan stratejiyi uygulamamız oldu. Elde ettiğimiz sonuçlar bu
stratejimizin doğruluğunu kanıtlıyor. Önümüzdeki dönemde dijital servislerimiz, kurumsal
çözümlerimiz ve tech-fin alanındaki hizmetlerimiz ile büyümeye devam edeceğiz.'
2019'un Kasım ayında gelecek üç yıllık hedeflerini Londra'da yatırımcılar ile paylaşan
Turkcell, 2020'de yüzde 13-yüzde 16 aralığında gelir büyümesi, yüzde 39-yüzde 42 aralığında
FAVÖK marjı, yüzde 18-yüzde 21 aralığında FVÖK marjı hedefliyor.
1,5 milyon yeni faturalı müşteri
Turkcell'in müşteri yaklaşımını tüm iş süreçlerine ve geliştirdiği teknolojilere yaydığını
hatırlatan Murat Erkan, 'Bizim en değerli varlığımız müşterimiz. O nedenle onların
memnuniyeti bizim en önemli kriterimiz. 2019'da Turkcell'in tavsiye edilme oranlarında
rakipleri ile arasındaki farkı açmış olması müşterilerimizin de Turkcell'in yaptıklarından
memnun olduğunu gösteriyor. Bu memnuniyetin karşılığını faturalı müşteri sayımızı 1,5
milyon artırarak aldık. Bu artış faturalı abone sayısında son 10 yılın rekoru. Böylece mobil
tarafta faturalı abonelerimizin oranı da yüzde 62'ye çıkmış oldu. 2020'de de müşterilerimiz
için uygun teklifler ve yenilikçi servisler geliştirmeye devam edeceğiz' dedi.
Superbox abone sayısı 10 kat artarak 323 bin oldu
Türkiye'de bir ilk olan ve Turkcell'in mobil altyapısının gücünü ispatlayarak mobil altyapısı
üzerinden fiber hızında ev interneti hizmeti sunan Superbox'ı tercih edenlerin sayısı, bir yıl
içerisinde 10 kat artışla 323 bine ulaştı. Superbox kullanıcı sayısındaki artışın, Türkiye'de daha
yaygın fiber altyapıya olan talebin en somut kanıtı olduğunu belirten Murat Erkan, 'Sahip
olduğumuz geniş frekans bantları ve güçlü altyapımız sayesinde müşterilerimize fiber hızında
mobil internet hizmeti sunarken ortak altyapı tarafındaki çalışmalarımızı da sürdürmeye
devam edeceğiz. Türkiye'nin fiber altyapı ihtiyacı kimsenin saklayamayacağı bir gerçek.
Superbox'ın bu kadar hızlı yayılmasının en büyük nedeni fiber ihtiyacıdır' dedi.
Dijital servislerden 1 milyar TL gelir
Turkcell'in dünya çapında kullanılan yerli ve milli dijital servislerine talep 2019'da da ivme
kazanarak artmaya devam etti. 2019'da yapay zeka teknolojisiyle dijital servislerinde kullanıcı
deneyimini en üst seviyeye çıkaran Turkcell'in dijital servislerinden elde ettiği tekil gelir ilk
defa 1 milyar TL'ye ulaştı. BiP'in günlük ortalama mesaj trafiği 274 milyona, fizy'de günlük
dinlenen şarkı sayısı 9,2 milyona, Dergilik'te günlük okunan dergi sayısı 191 bine, Lifebox'ta
depolanan günlük belge sayısı ise 43'e çıkarken, TV+ platformuna günlük giriş yapan kullanıcı
sayısı ise 3,4 milyona yükseldi. Turkcell Kasım 2019'da açıkladığı üç yıllık hedefler

kapsamında dijital servislerinden elde edeceği tekil geliri 2022 sonuna kadar 2,5 katına
çıkarmayı hedefliyor.
7 bin işyeri Paycell dedi
Paycell'de kayıtlı kredi kartı sayısının 4,4 milyonu geçtiğini belirten Erkan, 'Tech-fin
sektöründeki gelişmelerin sadece Turkcell için değil Türkiye için de çok önemli fırsatlar
barındırıyor. Bu alanda her olumlu adım ülkemizi ileri taşıyacak. Tüm sektörlere hizmet eden
geniş servis ve çözüm yelpazesi, Turkcell'in yaygın satış ağı, güçlü müşteri bazı ve
teknolojideki öncülüğü sayesinde Paycell, yeni yetkinlikleriyle büyümeye devam ediyor.
Bugün 7 bin üye işyeri ödeme aracı olarak Paycell'i kullanıyor. Bununla birlikte 2019 sonu
itibarıyla Paycell platformu üzerinden gerçekleşen işlem hacmi yaklaşık 5,7 milyar TL'ye
ulaştı. Önümüzdeki dönemde de QR tabanlı ödeme deneyimi ve POS yazılımımızla farklı
dikeylerde güçlü büyümemizi sürdüreceğimize inanıyoruz. 2022 sonuna kadar aktif Paycell
kullanıcı sayısının 17 milyona ulaşmasını, üye işyeri bazımızı 150 binin üstüne çıkarmayı
planlıyoruz' dedi.
Kurumlar Turkcell'le dijitalleşiyor
Turkcell'in 2019 içerisinde kurumların teknoloji ihtiyaçlarını uçtan uca karşılamak amacıyla
kurduğu Dijital İş Servisleri, gelirlerini yüzde 44 artırmayı başardı ve IT çözüm sağlayıcısı
olarak pazarda ilk üçte yer aldı. Kurulduğundan beri 1.000'den fazla projeyi hayata geçiren
Dijital İş Servisleri kurumların ihtiyaç duydukları tüm teknoloji altyapısını sunuyor. Murat
Erkan 'Tüm dünyada çok önemli bir dönüşümden geçiyoruz. Bu dönüşüme ayak
uyduramayan, kendisini dijital dünyaya hazırlayamayan şirketlerin var olma şansı yok. Biz
Turkcell olarak şirketlerin, işlerini yapacakları fiziksel ortam haricindeki her ihtiyacı
karşılıyoruz. Cihaz kredisinden dijital servislere, bulut çözümlerinden siber güvenlik
çözümlerine, büyük veri uygulamalarından sektörlere özel uygulamalara kadar her noktada
şirketlerimizin yanındayız' dedi.
4.5G'liler Aralık ayında 11.5GB internet kullandı
2019 Aralık ayında Turkcell'in 4.5G abonelerinin mobil data kullanımı 11,5 GB'a ulaşırken,
2019 yılı son çeyreğinde ortalama mobil internet kullanımı ise yüzde 53 artışla 9 GB olarak
gerçekleşti. Murat Erkan 4.5G'de dünyanın en güçlü altyapılarından birisine sahip olduklarını
belirterek 'Yenilikçi analitik uygulamalarımız ile büyük veriyi işleyerek müşterilerimize en
uygun teklifleri sunuyoruz. Sürdürülebilir büyümemizin itici gücü olan mobil ARPU 2019'da
bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22,7 arttı' ifadelerini kullandı.
Türkiye'ye yatırıma devam
25 yıldır Türkiye'nin teknolojide öncü bir ülke olması için çalışmalarını ve yatırımlarını
aralıksız sürdüren Turkcell'in 2019 yılında yatırımları 7 milyar TL'yi aştı. Son beş senede
yaklaşık 26 milyar TL yatırım yapan Turkcell, Türkiye'nin en fazla yatırım yapan operatörü
olmaya devam ediyor.
5G teknolojisine geçiş sürecinde ortak altyapı şart
5G teknolojisi ile tüm Türkiye'nin dijitalleşeceğini hatırlatan Erkan, '5G açısından en temel
konulardan biri 5G'de yerli ve milli teknolojiler ile ekipmanlar geliştirilmesinin önünü açmak.
Bu ancak ülke ekonomisinin kaynaklarını daha etkin ve verimli kullanabileceğimiz yöntemler
doğrultusunda ortak altyapının hayata geçirilmesiyle mümkün. Bu doğrultuda çalışmalarımızı

son hızda sürdürüyoruz. Sektördeki tüm paydaşlar olarak el birliği ile Türkiye'nin kazandığı
bir formülü hayata geçirmek için bu konuda elimizden geleni yapacağız' dedi.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--

logo

   E-posta: bilgi(@)sakaryamedyasi.com.tr
Tüm hakları Sakarya Medyası adına saklıdır: ©2019-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr