Sakarya da, oto boya denildiğinde akla ilk gelen isimlerden biridir Balcı oto boya.
oto boyamada işinin ehli olduğunu soy ismiyle de destekleyen balcı oto boya, yalnız Sakarya da değil, bölgemizde de, aranılan oto boyacıları arasında yerini muhafaza etmeye devam etmektedir.
Bizde işinin ehli olan 'balcı oto boya' nın sahibi olan Mehmet Balcı ile oto boya işlerindeki 'oto boyama' hataları nedir, kaliteli bir oto boyama nasıl yapılır sorularını sorduk.
işinin ehli olan balcı oto boyanın sahibi Mehmet Balcı dan, oto boyama hatalarının ve oto boyamanın sırlarını alacağız.
Boyama hataları
Sayın balcı, oto boyada, boyama hataları nelerdir?
Oto Boyama sırasında bazen meydana gelen hatalar daima boya kalitesi ile ilgili değildir. Bu hatalar, Oto boya malzemelerinin nasıl uygulanacağını, uygulama şartlarını ve tekniğini bilmemekle ilgilidir. Bu hataları analiz etmek, sebebini bilmek ve önlemek çok önemlidir.
Balcı oto boya olarak, yılların vermiş olduğu tecrübeyle sizlere konuyu kısaca özetlemek isterim.
Oto Boyama sırasında en sık meydana gelen hataları mümkün olduğu kadar basit bir şekilde tanımlamayı ve önlemek için yapılması gerekenleri sunmaya çalışacağım.
Kaliteli bir Oto Boyama uygulamasında yapılmaması gereken hataları üçe ayıralım
Macunlama, Boya astarları, İki ve üç kat boyama
Polyester Macun uygulamasında oluşan hatalar ve bunların önlenmesi
Kuruma ve Sebepler: Yüksek nem, kurumanın yeterli olmaması.Polyester macunun az miktarda hazırlanması.
Meydana Gelen Hasarın Onarılması: Metal yüzeyi zımparalayınız ve macunlama işlemini talimatlara göre yapınız.
Son kat boyada lekeler ve Sebepler: PE Macunda fazla miktarda sertleştirici olması.PE Macun ile sertleştiricinin çok kötü karıştırılması.
Önlemler: Sertleştirici ilavesini dikkatlice kontrol ediniz. Kuruması için yeterli süre bekleyin.
Meydana Gelen Hasarın Onarılması: Metal yüzeyi zımparalayınız ve macunlama işlemini talimatlara göre yapınız.
Delikler ve Sebepler: Polyester macun kalın uygulaması. Polyester macun içerisinde hava kalması. Polyester macun iyice kurumadan üzerine astar uygulanması.
Astar kalınlığının yeterli olmaması.
Önlemler: Macunlama esnasında aynı yeri birden fazla yatay ve dikey olarak spatulayla düzeltirseniz hava kabarcıkları dışarı atılır.
Kalın macunlama yapıldı ise üzerine tiner oranı yüksek astar uygulanarak macunun emmesi önlenir.
Macunun altındaki yüzeyin iyice kuru olması gerekir. Kabarcıkları zımparalayıp ve ince macunla düzgün yüzey elde edilmesi.
Sonkat boya uygulanmasından önce PE macunu astarla izole ediniz.
Meydana Gelen Hasarın Onarılması: Metal yüzeyi zımparalama ve macunlama işlemini talimatlara göre yapınız.
Zımparalama İzleri ve Sebepler:
Polyester macunun uygun olmayan çok kalın zımpara kağıdı ile zımpara yapılması.Eski Boyanın uygun olmayan çok kalın zımpara kağıdı ile zımpara yapılması.
Önlemler: Önerilen kalınlıkta zımpara kağıdı kullanın. İnce bir zımpara ile derin çizikleri zımparalayın.
Meydana Gelen Hasarın Onarılması:
Çıplak metal yüzeye ulaşana kadar zımparalayın ve macunlamayı tekrar edin.
Balcı Oto boyanın sahibi Mehmet BALCI ya, vermiş olduğu çok değerli mesleki bilgilerinden dolayı www.sakaryatuketicirehberi.com adına çok teşekkür ediyor, Yoğun işlerinden dolayı söyleşimizin devamını ileri bir tarihe erteliyor, Balcı oto boyanın sahibi, Mehmet Balcı beye çok teşekkür ediyoruz?
