HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 30 ARALIK 2024, PAZARTESİ

Genç nesil sık sık iş değiştiriyor

19.01.2016 00:00

Deloitte'un raporuna göre, Türkiye'de çalışan Y Kuşağının yüzde 54'ü, iki yıl içinde mevcut işyerlerinden ayrılmayı düşünüyor. Y Kuşağı, odağında insan faktörü bulunan, kendisi ile aynı değerleri benimseyen şirketleri tercih ediyor.

Genç nesil sık sık iş değiştiriyor

AHMET SAFA TERZİ/İSTANBUL

Kurumsal risk ve finansal danışmanlık kuruluşu Deloitte, Eylül-Ekim 2015 tarihleri arasında 29 ülkeden 1982 sonrası doğumlu 7 bin 700 çalışan ile gerçekleştirdiği ?Y Kuşağı Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. Araştırma, şirketlerin, çalışan Y Kuşağının sadakatini besleyecek faktörlere uyum sağlayamamaları halinde işgüçlerinin büyük bir çoğunluğunu kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalabileceğinin altını çiziyor.

İş değiştirmek alışkanlık oldu

Dünya genelinde araştırmaya katılan çalışan Y Kuşağının yüzde 44'ü iki yıl içinde mevcut işyerlerinden ayrılmayı düşünürken, 5 yıl içinde ayrılacağını düşünenlerin oranının yüzde 66 olduğu görülüyor. Türkiye'de ise çalışan sadakatinin daha alt seviyede olduğu ortaya çıkıyor. Türkiye'deki çalışan Y Kuşağının yüzde 54'ününün iki yıl içinde mevcut işlerini bırakmayı düşündüğü görülüyor. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ana hatlarıyla şöyle:

? Seçecekleri işi, ?iş-özel hayat dengesi' ve ?liderlik fırsatları' belirliyor: Y Kuşağı farklı iş fırsatlarını değerlendirirken bir numaraya maaş ve finansal faydaları koysa da, bu etken hariç tutulduğunda, ?iş-özel hayat dengesi' ve ?liderlik fırsatları' birinci ve ikinci sırayı alıyor. Üçüncü sırada ise Türkiye'deki Y Kuşağı için ?yaptığı işin bir anlam ifade etmesi', dünya genelinde ise ?esnek çalışma fırsatları' yer alıyor.

? ?Çalışana dokunma' uzun vadeli başarıyı getiriyor: Dünya genelindeki çalışan Y Kuşağına göre, şirketlerin uzun vadeli başarılarını destekleyecek öncelikli faktörlerin başında, çalışanlara davranışları (yüzde 26), etik olma (yüzde 25) ve müşteri odaklılık (yüzde 19) geliyor.

? Liderlik gelişimi konusunda mutsuzluk duyuyorlar: Global sonuçlara paralel olarak Türkiye'de de çalışan Y Kuşağının üçte ikisi liderlik özelliklerinin tam olarak gelişemediğini söylüyor.

? Esneklik bekliyorlar: Dünya genelinde, çalışan Y Kuşağının yüzde 75'i evden veya daha fazla üretken olabilecekleri farklı mekânlardan çalışmayı tercih ediyor. Ancak sadece yüzde 43'ü bunu yapabildiğini belirtiyor.


Y Kuşağı daha ?geleneksel hedefler' peşinde

Araştırmaya göre, genel kanının aksine Y Kuşağı özellikle popüler işlerden ya da işverenlerden etkilenmiyor. Y Kuşağının kişisel hedeflerinin oldukça geleneksel olduğunu ortaya koyan araştırma, katılımcıların ünlü olmaya, sosyal medyada tanınmaya ya da büyük bir servet oluşturmaya çok az istek duyduğunu gösteriyor. Y Kuşağı kendi evine ve yaşamını birlikte sürdürebileceği bir eşe sahip olmak istiyor; rahat bir emeklilik için birikim yapmasını sağlayacak finansal güvence arıyor. Bunlara ek olarak, çalıştıkları şirketlere ve dünyaya olumlu katkı sağlamayı da hedeflerinin başında sıralıyor.

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--

logo

   E-posta: bilgi(@)sakaryamedyasi.com.tr
Tüm hakları Sakarya Medyası adına saklıdır: ©2019-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr